maandag 15 mei 2017

Frustratie

Hoewel ik met leuke andere dingen bezig ben, heb ik best veel gehaakt en gebreid. Vooral aan mijn Secret Garden en aan leuke baby slofjes voor een zwangere collega maar .....

Mijn haaktas is kwijt!


Ik baal enorm! Wij waren in Friesland in de meivakantie en op de een na laatste dag hadden wij een lief aanlopertje. Lang verhaal kort, ze was een zwerfkat is zwanger en heet nu Maxima en wacht op onze logeerkamer tot ze bevallen is 💗




In elk geval, door alle consternatie op de vertrekdag is ergens mijn haaktas zoekgeraakt. Ik heb nog een heel klein beetje de stille hoop dat ze toch bij mijn schoonmoeder ligt (zij is een beetje erg vergeetachtig) maar in elk geval had ik even geen zin meer in mijn secret garden. Gelukkig zaten niet alle vierkantjes van de garden erin maar genoeg om te balen dat ze opnieuw moeten.


Zei ik al dat ik baalde?


Gelukkig lag toen wij thuis kwamen  dit leuke garen op mij te wachten, ik had een hele tijd geleden meegedaan aan een crowdfunding om wol van het Kempische Heideschaap te laten spinnen en verven. Dit is gelukt en als bedankje kreeg ik deze prachtige sokkenwol.




Verder heb ik een ontzettend gezellige middag bij Draadkracht wol geverfd. De dames zijn vol enthousiasme en inspiratie, echt een aanrader.

Dit zijn mijn kleuren geworden. Best leuk toch, voor een beginner? Ik heb verf in huis (al een hele lange tijd) en door de leuke workshop bij Draadkracht ben ik over mijn "watervrees" heen. Nu nog de tijd vinden!



 Uiteraard kon ik het niet laten om iets van de prachte zeealgenzijde mee te nemen


Ik heb dit jaar iets met groentinten, lekker zomers en vrolijk. Al een tijdje had ik dit garen in huis, ik was begonnen om er een sjaal van te breien maar ik zocht nu iets lekker makkelijks om over het verlies van mijn haaktas heen te komen en om iets leuks voor de juffen van zoonlief te maken dus....



De bedoeling is om hier 2 van te gaan maken. Vorig jaar, groep 5 was een zwaar jaar voor hem maar dankzij de juffen van groep 6 heeft hij dit jaar een goed jaar gehad. En gaat weer zonder tegenzin naar school. Daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor. Dus ik hoop dat mijn sjaals leuk gaan uitpakken. Het patroon is een korte CAL van Elk Studio.


Veel kleur maar toch baal ik nog steeds een beetje ;-)








7 opmerkingen:

  1. Ja dat snap ik dat je baalt! Ik hoop dat je je haaktas toch vindt of dat hij op een andere manier boven water komt. Mooie sjaals worden dat, wel een super bedankje, maar het is fijn als je kinderen graag naar school gaan, daar heb je veel voor over. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet ligt hij toch bij mijn schoonmoeder en is zij het gewoon vergeten. Maar zal nog heel even duren eer ik zelf kan kijken bij haar. We wonen niet in de buurt

      Verwijderen
  2. dat is met recht balen pffft..... maar het geverfde garen ziet er heel mooi uit leef je daar maar lekker op uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gemis van jouw haaktas kunnen al die fijne dingen niet goedmaken. Hopelijk komt de tas nog terecht. Jouw geverfde wol ziet er mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik maak eerst de sjaalsaf en dan ben ik wel weer bij mijn schoonmoeder geweest en als hij daar ook echt niet ligt dan ga ik weer aan de slag

      Verwijderen
  4. Hopelijk komt je tas toch nog tevoorschijn!!
    Wat heel erg lief dat je voor dat zwerfkatje zorgt, veel geluk ermee!!
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen